2016. január 23., szombat

Új arcápolási rutin



Mivel nagyon szeretek kísérletezgetni, újabb dolgokat megismerni, ezért úgy döntöttem, a koreai arcápoláshoz fordulok. Rengeteg jó dolgot hallottam róla, sok kiváló termékről olvastam és mivel éppen hetek óta igazi tél van, az én arcbőröm meg annyira ki van száradva, mint a sivatag, változtatok a mindennapi arcápolásomon és kipróbálok valami újat. 

Bár már sokszor leírtam, az én arcbőröm nagyon száraz, nemcsak dehidratált, hanem zsírhiányos is. Télen ekcémára is hajlamos, hámlik, különösen a T-vonalam. Nem rugalmas, könnyen kipirosodik. Mivel ez a bőrtípus hamar öregszik, nagyon oda kell figyelnem az arcápolásra. A munkám miatt nagyon sokat kell sminkelnem, sok alapozót használok, ezért (gondolom én) sajnos az államon a zsírhiány ellenére megjelent rengeteg mitesszer, ami hát nem túl szép látvány. Azt remélem ettől az új rutintól, hogy megszűnik a bőröm hámlása, eltűnnek a kis rondaságok az államról, puhább lesz a bőröm és végre nem leszek többé fakó színű. 

Ezekkel a termékekkel más bloggerek oldalain találkoztam, ők írták le a véleményüket. Innen is köszönöm Tindigónak és Viktóriának, hogy a nagyon részletes és segítőkész blogjuknak hála, sikerült összeállítanom a szerintem nekem megfelelő ápolást. Kezdjünk is bele, mit mire fogok használni!

Esti rutin

1. Olajos, kétfázisú szemfestéklemosó

Ehhez nem vettem semmi különöset, mivel az előző posztban már megismerhettétek a Kikos lemosómat, amit nem valószínű, hogy másra cserélnék. Nagyon szeretem, parfümmentes, nem csíp és megbirkózik a vízálló, erős sminkkel is. 

2. Olajos arclemosó: Softymo Speedy Cleansing Oil



Nos, ezt már egyszer sikerült letesztelnem és már egyetlenegy használat után ki merem jelenteni, hogy csodás! Végre, egy lemosó, ami után nem kapkodok arckrémért, mert nem szárít, nem húzódik a bőröm, szinte teljesen leszedi a sminket (bár első alkalomkor őszintén szólva nem használtam külön szemfestéklemosót, így azért nem tisztított tökéletesen, de ez az én hibám volt). Ezt a lemosót Japánból rendeltem, eBayen keresztül, itt meg is találjátok az eladót. 12 dollárba került, ingyenes szállítással, kb. 2 hét alatt érkezett meg. Az összetevő lista nagyon szép, tartalmaz jojoba olajat, ami nagyon jó barátja a zsírhiányos bőrnek, gyulladáscsökkentő hatása van és egyébként pattanásos bőrre is használható bátran! Nekem nagyon tetszett használat közben is, jó az állaga, kicsit sűrűn folyós és kellemes, amikor masszírozom a bőrbe. Csillagos ötös jár neki! 

3. Arclemosó

Erre én egy sima, egyszerű micellás vizet használok, most éppen a Balea érzékeny bőrre való lemosóját. Nem csípi a szemem, kicsit mondjuk fura nekem, hogy habzik (???), de nem rossz. Szerintem visszatérek idővel a rózsaszín Biodermához, mert nekem az marad a TOP1. 

4. Tonik: COSRX AHA/BHA Clarifying Toner



Először is egy kis infó, hogy mire is való ez a tonik. Létezik BHA és AHA hámlasztó. A BHA ( béta hidroxy sav, vagyis szalicil sav) pattanásos, mitesszeres, tág pórusos, érzékeny, rosacea-s bőr esetén használandó, segíti a pórusok mély tisztítását. Az AHA (alpha hidroxy sav) fakó, foltos, egyenetlen, öregedő bőrtípusnál segít, a sejtek közé hatolva mélyebb hidratációt biztosítanak. Így már értitek ezeket a rövidítéseket. Mivel az én bőröm mindegyik exfoliálást igényli, ezért döntöttem a COSRX tonikja mellett. Mivel elég alacsony mennyiségben tartalmazza ezeket a savakat, így valószínűleg hosszabb ideig eltart, mire hatni kezd, viszont kíméletes lesz az érzékeny bőrömhöz.
Az összetevők között találunk fehér fűz vizet, almavizet, hidratálót, gyulladáscsökkentőt és természetesen a nevezett hámlasztókat. 
A tonikot a http://jolse.com/ -ról rendeltem. 

( 5. Hámlasztó: Paula's Choice Perfecting 2 % BHA Liquid Exfoliant ) 

(Ezt a lépést egyelőre még kihagyom, mert attól félek, hogy túl erős lenne egyszerre minden az arcomra. Eddig is hámlasztottam már ezzel kétnaponta, szép is az arcom tőle, szóval egyelőre hozzászoktatom az összes többihez, majd újra alkalmazom ezt.)

6. Esszencia: COSRX Galactomyces 95 Essence



Mivel a szérum lépést kihagyom, de mégis valami extrát szerettem volna belevinni az ápolásba, emellett döntöttem. Az esszencia egy tipikus koreai bőrápolási lépés. Ez egyébként egy folthalványító, hidratáló, feszesítő termék. Őszintén szólva sok információm nincs erről, pontosan mit is jelent, valamiféle fermentációs filtrát ez az esszencia. Maga a galactomyces egy élesztőgomba, ami a penészekhez hasonlóan lipid-és fehérjebontó. Gondolom ennek valamilyen módon köze van ahhoz, hogy a bőrre jótékony hatása van. A termék tartalmaz még niacinamidot, hialuronsavat, pantenolt, glicerint, szóval csupa-csupa bőrbarát összetevőt. Nem tartalmaz viszont parfümöt, sem alkoholt. Alig várom, hogy kipróbálhassam. 

7. Arckrém: Schüssler 1/8

Egyelőre nem cserélem le a bevált Schüssler arckrémeim, mert ha valamilyen módon változna az összkép a bőrömmel kapcsolatban, tudni fogom, hogy az új dolgok okoztak valamiféle gondot. Így ez marad, erről is már írtam egy korábbi bejegyzésben, itt megtaláljátok. 

8. Olaj: Csipkebogyó olaj és Marula olaj

Extra táplálásnak gondoltam a két olajat, akár összekeverve is. Az alapozóm állagának feljavítására is vettem őket, pár csepp szerintem csodát fog tenni. 
A két olajat az iHerb oldaláról rendeltem. 

  A csipkebogyó olaj esszenciális zsírsavakban gazdag, intenzíven ápolja a száraz, hámló, repedezett bőrt, halványítja a korai ráncokat. Bőrnyugtató hatású, gyorsan beszívódik. 










A marula olaj proteinekben, antioxidánsokban és szintén esszenciális zsírsavakban gazdag. Könnyen és gyorsan beszívódik, hidratáló és rugalmasságfokozó hatása van. Magas a C és E vitamin tartalma, szemkörnyéken is használható. 









Reggeli rutin

A reggeli arcápolásom nem sokban fog megváltozni, mivel reggelente nem szeretek sokat készülődni, pláne, hogy plusz egy fél órát be kell terveznem sminkelésre is. Smink alá szerintem amúgy sem túl jó annyi mindent felkenni. 

1. Arcradír: Schüssler mélyhidratáló arcradír

Tudom, ez lehet sokaknak furcsán hangzik, hogy ekcémás, érzékeny bőrre radírt használok, de ez nagyon finom szemű, nem szárít és nagyon megszerettem. Semmilyen gondot nem okozott, szóval ez marad a rutinom része. Reggel jólesik, felébreszt az óvatos dörzsölés. 

2. Arckrém: Innisfree Eco Safety Daily Sunblock



A nappali krémem (Schüssler) egyelőre nem cserélem le, de idővel átváltok erre, hiszen ez a krém is hidratáló hatású. Ezen kívül 35-ös fényvédőfaktorral rendelkezik, egyaránt van benne kémiai és fizikai fényvédő. Találunk benne még napraforgó olajat, zöld tea kivonatot, antioxidánsokat. Minimális parfüm van benne, de bízom benne, hogy nem fogja bántani a bőröm. Amint kisüt a nap, erősebb lesz az UV, már használom is nappalra. Meg amint mondtam, egyelőre maradok a bevált krémeknél, biztos, ami biztos alapon. 

3. BB krém: Missha M Signature Real Complete BB SPF 25



Ez a sminkem egy része lesz, mert úgy döntöttem, hogy az alapozóm lecserélem erre, legalábbis nappalra. Sokat olvastam utána, a koreai BB krémek az európaiakkal ellentétben nagyon NAGYON világosak, szóval én is tudom használni végre ( a Garnier Light verziós BB krémje konkrétan legalább 3 árnyalattal volt a bőrömnél sötétebb). Úgy gondolom, kevésbé komedogén, vagyis kevésbé tömíti majd el a pórusaim, így kevesebb mitesszerem lesz. Mivel BB krém, ezért hidratál is, fényvédőt is tartalmaz, csökkenti a ráncokat. Az összetevő listája nem makulátlan és ember legyen a talpán, aki EZT kibogarássza, de sok pozitív vélemény érkezett rá, így nagyon kíváncsivá tett. A színe mindenképpen passzol, először kicsit szürkés a színe, de aztán szépen illeszkedik a bőrömhöz. Remélem javít az arcom állapotán. A krémet az iParfümériáról rendeltem, ez egy kisebb kiszerelés. Érdemes először kipróbálni, így ha esetleg nem válik be, nem költöttünk olyan sokat. 

Egyelőre többet nem tudok mondani a dolgokról, de valamikor egy poszt formájában mindenképpen beszámolok a változásról, remélem valami pozitívról. Most pedig következzen még két extra dolog. 

A rendelésem egyik negatív terméke az a csiganyálas krém. Bíztam benne, hogy jó lesz, viszont sajnos rendeléskor nem találtam INCI-t sehol, Krémmánián nincs fenn, koreaiul nem tudok, így látatlanban megrendeltem a TonyMoly Pure Eco Snail Moisture Gel-t. Nem kellett volna. Kapásból 2. helyen szerepel a denaturált alkohol, így 26734 %, hogy nem kenem az arcomra. Még csak testre sem. Szóval ez valószínűleg dísz marad a szobámban :-D. A kezemen kipróbáltam amúgy, zselés, vizes állaga van, elég undi....de hát érzem, hogy semmi hidratálást nem adna nekem amúgy sem, pedig a csiganyál borzasztó jó dolog elvileg. Hidratál, gyulladáscsökkentő, ránctalanító...de ebben a formában semmiképpen. Így jár az, aki impulzív vásárló....néha becsúsznak rossz dolgok is :-D. 





A következő képen pedig a rendelésemmel kapott pici kis minták láthatóak. Rengeteget kaptam, még rá kell keresgetnem, mi micsoda pontosan, mert van, amin csak koreaiul van leírás. Volt benne egy teafaolajos fátyolmaszk is. Mondjuk, mivel a teafaolaj gyulladásra van, leginkább pattanások ellen, azt biztosan odaadom valakinek, akinek problémásabb a bőre, szerencsére én ilyesmiben nagyon ritkán szenvedek. Így legalább az is letesztelődik :-). Kaptam még egy hajguminak is tűnő valamit, meg matricákat. Nagyon örültem ennek a sok mindennek, nem gondoltam volna, hogy ennyi mindent küldenek :-)



Remélem tetszett a poszt, ha van kérdésetek, szívesen válaszolok itt is, és Facebookon is akár :-). Iratkozz fel a blogra és kövess Facebook is, hogy mindig időben értesülj az új bejegyzésekről! 

Találkozunk legközelebb!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Nyugodtan írd le a véleményed, de csak moderálás után kerül megosztásra. Ha csak a jó szándék vezérel, ezt úgyis megérted. :)